Czy mieszkańcy Częstochowy potrzebują leczenia depresji?

Depresja jest dziś problemem tak powszechnym, że coraz częściej nazywa się ją chorobą cywilizacyjną. Wciąż jednak bywa bagatelizowana, i to zarówno przez ogół społeczeństwa, jak i przez samych chorych. Pracując jako terapeuta, obserwuję, że w Częstochowie depresja może dotyczyć nawet co dziesiątej osoby. Mimo głosów, że depresja jest po prostu „modna”, sądzę, że rosnące wymagania, jakie współczesny świat stawia przed ludźmi, sprzyjają prawdziwej epidemii tego zaburzenia. Jego lekceważenie bywa tragiczne w skutkach. Dlatego zachęcam każdego, kto zmaga się z przewlekłym smutkiem i poczuciem braku sensu życia, do terapii – np. w Częstochowie w mojej pracowni psychoterapeutycznej.

Kiedy zgłosić się w sprawie depresji do psychologa w Częstochowie?

Po czym poznać, że możesz potrzebować wsparcia psychoterapeuty? W Częstochowie depresję rzeczywiście nietrudno pomylić ze zwykłym przemęczeniem – żyje się tu w pośpiechu, hałasie, oddycha zanieczyszczonym powietrzem. Remedium na przygnębienie często okazuje się urlop nad morzem. Jeśli jednak od ponad dwóch tygodni:

• odczuwasz wyraźnie obniżenie nastroju,
  • brak Ci energii, czujesz się zmęczony/a nawet po niewielkim wysiłku,
  • nie sprawia Ci radości zajmowanie się sprawami, które zawsze były Twoją pasją,

to zapewne warto porozmawiać ze specjalistą.

W swojej pracowni psychoterapeutycznej w Częstochowie leczenie depresji (lub stanów depresyjnych) proponuję osobom, które oprócz wyżej wymienionych objawów obserwują u siebie co najmniej dwa z poniższych:

• obniżenie samooceny,
  • nieuzasadnione poczucie winy,
  • pesymistyczny obraz przyszłości
  • spadek aktywności,
  • problemy z koncentracją uwagi,
  • zaburzenia snu, apetytu lub/i libido,
  • dolegliwości bólowe niejasnego pochodzenia.

Nie czekaj, aż depresja odbierze Ci całą radość i energię do życia. Pozwól sobie pomóc!